آیا هدیه دادن ادکلن موجب جدایی می شود؟!


ادکلن


آیا به این موضوع که هدیه دادن و هدیه گرفتن ادکلن باعث اختلاف در رابطه و جدایی می‌شود اعتقاد دارید؟ چند نفر را در اطرافیانتان می‌شناسید که برای همسر و نامزد خود عطر نمی‌خرند چون می‌ترسند تنش‌های سختی در رابطه شان ایجاد شده و در مسیر شکست و نافرجامی قرار بگیرند؟
کسی نمی‌داند اینکه ادکلن و عطر جدایی می آورد چرا و چگونه به باورهای بعضی از مردم راه پیدا کرده است اما آنچه که مشخص است بوی بد و آزار دهنده افراد، عامل مهم جدایی، تنفر و فاصله گرفتن است تا رایحه خوش! انسانها رایحه خوش و این نوع هدایا را بیشتر می‌پسندند تا پذیرش بوی بد دیگران! آیا ادکلن اورجینال و عطر موجب جدایی می‌شود؟!



ادکلن




خانم‌ها عامل اصلی این شایعه شناخته شده‌اند از 20 خانم هنگام خرید و یا تست ادکلن اورجینال در مورد این موضوع پرسش شد، 15 نفر آنها هیچ اعتقادی نداشتند و 5 نفر باقی مانده هم آن را تایید نکردند. فقط عکس‌العمل‌شان طوری بود که مشخص شد در عمق وجودشان به این موضوع اعتقاد دارند و ترجیح می‌دهند هیچ وقت از همسر خود عطر هدیه نگیرند. از این 5 نفر هیچ کدام نمی‌دانستند کی و کجا برای بار اول این موضوع را شنیده‌اند که این چنین در عمق باورهایشان فرو رفته است. پاسخ آنها اینگونه بود: حالا این همه کادو، چرا عطر! هدیه گرفتن را دوست دارم ولی اگر ادکلن کادو بگیرم حالم گرفته می‌شه. همش فکر می‌کنم یه اتفاقی می‌افته و حسابی دعوامون می‌شه. واسه همین همون اول به همسرم گفتم هیچ وقت به من ادکلن (عطر) کادو نده و من هم هیچ وقت به خرید ادکلن و عطر برای همسرم اقدام نمی‌کنم.




ادکلن




این باور که ادکلن اورجینال و عطر موجب جدایی می‌شود محدود به مرزهای ایران است با جست‌و‌جو و تحقیق در فرهنگ سایر ملل، کشور و سرزمینی را نیافتیم که همسران علاقه‌ای به هدیه گرفتن عطر از هم را نداشته باشند، بلکه برعکس عطر نمادی عاشقانه است و فرصتی برای ابراز محبت است.
به دنبال رگ و ریشه این باور که به نظر می‌رسد از شایعه‌های رو به فراموشی است همه جا سرک کشیدیم ولی برخلاف بیشتر باورها هیچ روایت و داستانی پیدا نکردیم و بدون شک این شایعه به تجربه شخصی یک یا چند زوج برمی‌گردد که پس از هدیه دادن یا گرفتن ادکلن دچار مشکل و اختلاف شده‌اند آن قدر که جدایی را به با هم بودن ترجیح دادند ولی این حرف آنقدر پیش پا افتاده و رنگ و رو رفته است که نمی‌توان به عنوان باوری عمومی و قابل احترام در مورد آن صحبت کرد. یک شایعه بی اساس که بهتر است در اولین فرصت دور بیندازید و از هدیه گرفتن عطر لذت ببرید. روانشناسان می‌گویند بو و رایحه این قدرت را دارد که بیشتر از همه خاطرات در ذهن بماند و حتی جاودانه شود. بر همین اساس هدیه دادن
ادکلن (عطر) نه تنها شوم نیست بلکه می‌تواند نقش یک خاطره خوب را بازی کند. براساس نظر کارشناسان، رایحه و عطر خوش تا مدتها در خاطر فرد مقابل باقی می‌ماند و حتی با استشمام یک رایحه پس از گذشت چند سال، فرد سریع به یاد خاطرات گذشته خواهد افتاد، یادآوری گذشته یکی از کاربردهای رایحه و عطر است، ضمن اینکه تاثیرات بو و رایحه بر انسانها از هزاران سال قبل تا‌ به‌ امروز دور از نظر نمانده و تاثیرات درمانی آن به ثبت رسیده است.